Hogyan válasszuk ki a megfelelő képet hirdetésünkhöz?

Amikor natív hirdetést tervezünk, a megfelelő kép kiválasztása kulcsfontosságú szerepet játszhat a kampány sikerében. A vizuális elem az első dolog, ami megragadja a felhasználók figyelmét, és döntően befolyásolja, hogy tovább kattintanak-e a hirdetésre, vagy sem.  Ebben a cikkben megmutatjuk, hogyan választhatjuk ki az ideális képet, amely nemcsak esztétikus, hanem hatékonyan vezeti célba az üzenetet, és növeli a hirdetés teljesítményét.

Milyen képet válasszunk?

  • optimális oldalarány: 3:2 - fekvő formátum
  • minimális felbontás: 
  • A kép szélétől 60 px elhagyás szükséges
  • maximum fájlméret 10 MB
  • Formátuma JPEG, PNG, BMP, TIFF
  • Logó, felirat, szöveg nélküli

A natív hirdetés - ahogy a nevében is mutatja - beleolvad a környezetébe, és nem tolakodik az olvasó figyelmébe. Ez nem egy banner, amivel szeretnénk felhívni az internetező figyelmét! 

Egyszerűség: Kerüljük a túlzsúfolt, bonyolult képeket. Egy fókuszált, könnyen értelmezhető kép hatékonyabb.

  • Emocionális hatás: A pozitív érzelmeket kiváltó képek (boldogság, öröm, siker) általában jobban teljesítenek.
  • Egyediség: Tűnjön ki a tömegből! Egy kreatív, figyelemfelkeltő kép nagyobb eséllyel marad meg a felhasználók emlékezetében.
  • Arcok: Az emberek arcát ábrázoló képek általában vonzóbbak, hiszen az emberek hajlamosak az arcokra figyelni.

Használjunk több képet, így könnyen A/B tesztelhetővé válnak a hirdetéseink.

Megjelenéseink mindig az adott portál arculatához vannak illesztve.  A tartalomajánlókban nem egységes a képek mérete és oldalaránya sem, ezért előfordulhat, hogy az automatikus méretezés során a képek szélei levágásra kerülhetnek.

A belső sárga sávban érdemes elhelyezni a kép fő grafikáját, így a vágáskor az biztosan nem fog elveszni.

4:3 arányú kép esetén

3:2 arányú kép esetén

16:9 arányú kép esetén

Akkor jó a képválasztás, hogyha a vágás során semmi lényeges nem tűnik el a képről. Tehát, kérlek ne helyezz termékeket, szövegeket, emberi arcokat, olyan grafikai elemeket a képszélekre, amibe, ha belevág a rendszer, akkor csúnyán mutatna!

Fontos tudni: a felső sarokban „Hirdetés” címke lesz, így az bele fog lógni a képbe, ezért olyan képeket szükséges használni, amelyeknél ezen a részen nincs hangsúlyos grafikai elem.

A hirdetésed szövegének kiválasztásához itt találsz segítséget >>> https://related.hu/tudasbazis/hogyan-valasszunk-nativ-hirdetesunkhoz-ajanlo-szovegeket


vissza a tudásbázis főoldalára