Amikor natív hirdetést tervezünk, a megfelelő kép kiválasztása kulcsfontosságú szerepet játszhat a kampány sikerében. A vizuális elem az első dolog, ami megragadja a felhasználók figyelmét, és döntően befolyásolja, hogy tovább kattintanak-e a hirdetésre, vagy sem. Ebben a cikkben megmutatjuk, hogyan választhatjuk ki az ideális képet, amely nemcsak esztétikus, hanem hatékonyan vezeti célba az üzenetet, és növeli a hirdetés teljesítményét.
Milyen képet válasszunk?
- optimális oldalarány: 3:2 - fekvő formátum
- minimális felbontás:
- A kép szélétől 60 px elhagyás szükséges
- maximum fájlméret 10 MB
- Formátuma JPEG, PNG, BMP, TIFF
- Logó, felirat, szöveg nélküli
A natív hirdetés - ahogy a nevében is mutatja - beleolvad a környezetébe, és nem tolakodik az olvasó figyelmébe.
Egyszerűség: Kerüljük a túlzsúfolt, bonyolult képeket. Egy fókuszált, könnyen értelmezhető kép hatékonyabb.
- Emocionális hatás: A pozitív érzelmeket kiváltó képek (boldogság, öröm, siker) általában jobban teljesítenek.
- Egyediség: Tűnjön ki a tömegből! Egy kreatív, figyelemfelkeltő kép nagyobb eséllyel marad meg a felhasználók emlékezetében.
- Arcok: Az emberek arcát ábrázoló képek általában vonzóbbak, hiszen az emberek hajlamosak az arcokra figyelni.
Használjunk több képet, így könnyen A/B tesztelhetővé válnak a hirdetéseink.
Megjelenéseink mindig az adott portál arculatához vannak illesztve. A tartalomajánlókban nem egységes a képek mérete és oldalaránya sem, ezért előfordulhat, hogy az automatikus méretezés során a képek szélei levágásra kerülhetnek.
A belső sárga sávban érdemes elhelyezni a kép fő grafikáját, így a vágáskor az biztosan nem fog elveszni.
4:3 arányú kép esetén
3:2 arányú kép esetén
16:9 arányú kép esetén
Akkor jó a képválasztás, hogyha a vágás során semmi lényeges nem tűnik el a képről. Tehát, kérlek ne helyezz termékeket, szövegeket, emberi arcokat, olyan grafikai elemeket a képszélekre, amibe, ha belevág a rendszer, akkor csúnyán mutatna!
Fontos tudni: a felső sarokban „Hirdetés” címke lesz, így az bele fog lógni a képbe, ezért olyan képeket szükséges használni, amelyeknél ezen a részen nincs hangsúlyos grafikai elem.
A hirdetésed szövegének kiválasztásához itt találsz segítséget >>> https://related.hu/tudasbazis/hogyan-valasszunk-nativ-hirdetesunkhoz-ajanlo-szovegeket
vissza a tudásbázis főoldalára