Miért nélkülözhetetlen az ads.txt a professzionális digitális médiakörnyezetben?

Az ads.txt (Authorized Digital Sellers) nem csupán egy fájl, hanem egyfajta névjegykártya, amit a nyilvánosságnak adsz át. A hiánya nemcsak technikai hiányosság, hanem az együttműködési készség és professzionalizmus hiánya is lehet mások szemében. A hirdetők számára a bizalom alapja – ha gyökérkönyvtáradban nem kerül elhelyezésre az ads.txt, az nemcsak a kampánybevételeidre lehet hatással, hanem arra is, ahogyan a piac lát téged.

Mit tartalmaz az ads.txt?

Minden sorban egy-egy engedélyezett hirdetési partner adatait tartalmazza.

  1. Hirdetési platform domain neve 
  2. Publisher ID – a kiadó azonosítója az adott platformon
  3. Kapcsolat típusa – DIRECT (közvetlen) vagy RESELLER (viszonteladó)
  4. Hitelesítési kód – opcionális, az SSP által megadott kód

Mi derül ki belőle a hirdető számára?

  • Milyen platformokon keresztül értékesítik a hirdetési felületet.
  • Kik a hivatalos, jóváhagyott partnerek.
  • Közvetlen kapcsolat áll-e fenn, vagy viszonteladón keresztül történik az értékesítés.
  • Az információ egyezik-e a sellers.json fájlban található adatokkal.

Hogyan lehet keresni benne egy konkrét hirdetőt vagy partnerplatformot?

Mivel az ads.txt egy sima szövegfájl, bármilyen böngésző vagy szövegszerkesztő keresőfunkciójával (pl. Ctrl + F) gyorsan lehet keresni benne domain név vagy Publisher ID alapján.

Mi történik, ha nincs ads.txt?

  • Számos hirdető vagy SSP egyszerűen kizárja azokat a weboldalakat, amelyek nem rendelkeznek ads.txt-fájllal.
  • Ha valaki nem használja ezt az alap eszközt, az arra utalhat, hogy nem foglalkozik a felülete hirdetési biztonságával.
  • Külső szemlélő (pl. ügynökség, programmatic partner) szemében a hiánya a professzionalizmus hiányát jelzi.

Mit tehetsz, hogy ne veszítsd el a bizalmat?

  1. Hozd létre az ads.txt-fájlt a weboldalad gyökérkönyvtárában (pl. pelda.hu/ads.txt).
  2. Kérd el a partnereidtől a szükséges sorokat, és helyezd el azokat a fájlban.
  3. Frissítsd időközönként, évente legalább egyszer ellenőrizd a tartalmát.
  4. Kommunikáld, hogy használod! A transzparencia érték.

Az ads.txt nemcsak technikai követelmény, hanem bizalomépítő eszköz. Ahogy egy névjegykártya árulkodik rólad az első találkozáskor, úgy az ads.txt is üzen a hirdetőknek – hogy átlátható, megbízható partner vagy-e, akivel érdemes dolgozni.


vissza a tudásbázis főoldalára