Ez a cikk segít abban, hogy a legfontosabb marketinges mérőszámokat jobban megértsd és pontosan tudd, mit árulnak el kampányaid teljesítményéről. Ha szeretnéd hatékonyabban optimalizálni a marketingstratégiádat, akkor olvass tovább, és bontsuk ki együtt ezeket a fogalmakat!
Natív hirdetések mérőszámai
AV: (AD View) Hirdetés megjelenések száma. Megmutatja az adott hirdetés hányszor töltődött le
VI: (Viewable Impression) Felhasználói képernyőbe került megjelenések száma az IAB ajánlása alapján
CT: (Click-through) Kattintások száma. A hirdetésekre történő rákattintások számát határozza meg.
CTR av (%): Kattintás számok aránya az AV-hez képest = CT / AV
CTR vi (%): Kattintás számok aránya az Viewable Impression-höz képest. Azt az átkattintási arányt mutatja meg, hogy azok közül, akik látták a hirdetést, hányan kattintottak rá. Minél magasabb a CTR, annál figyelemfelkeltőbb a hirdetés, hiszen több ember kattint rá. = VI / AV
Natív videós megjelenések mérőszámai
CPV: (Cost Per View) Videó indítások száma
IAB: Az IAB Hungary által meghatározott minimum 2 mp-es időintervallumig tekintették meg a videót
Half: Hány felhasználó jutott el a videó feléig
Full: Hány felhasználó nézte végig a videót
CTA: Videóból való továbbkattintások száma
CTR cta: Kattintás számok aránya a CPV-hez képest
Általános rövidítések
CPC: (cost per click) Egy kattintásonkénti költség
CPM: (cost-per-mile) Ezer reklámmegjelenés (AV) költsége
Landing: (Landing page) Céloldal. Az a weboldal, ahová a felhasználó érkezik a hirdetésre való kattintás után.
vissza a tudásbázis főoldalára