Reklámkampány mérőszámok rövidítése és értelmezése (AV, VI, CT, CTR.... stb)

Ez a cikk segít abban, hogy a legfontosabb marketinges mérőszámokat jobban megértsd és pontosan tudd, mit árulnak el kampányaid teljesítményéről. Ha szeretnéd hatékonyabban optimalizálni a marketingstratégiádat, akkor olvass tovább, és bontsuk ki együtt ezeket a fogalmakat!

Natív hirdetések mérőszámai

AV: (AD View) Hirdetés megjelenések száma. Megmutatja az adott hirdetés hányszor töltődött le

VI: (Viewable Impression) Felhasználói képernyőbe került megjelenések száma az IAB ajánlása alapján

CT: (Click-through) Kattintások száma. A hirdetésekre történő rákattintások számát határozza meg.

CTR av (%): Kattintás számok aránya az AV-hez képest = CT / AV

CTR vi (%): Kattintás számok aránya az Viewable Impression-höz képest. Azt az átkattintási arányt mutatja meg, hogy azok közül, akik látták a hirdetést, hányan kattintottak rá. Minél magasabb a CTR, annál figyelemfelkeltőbb a hirdetés, hiszen több ember kattint rá. = VI / AV

 

Natív videós megjelenések mérőszámai

CPV: (Cost Per View) Videó indítások száma

IAB: Az IAB Hungary által meghatározott minimum 2 mp-es időintervallumig tekintették meg a videót

Half: Hány felhasználó jutott el a videó feléig

Full: Hány felhasználó nézte végig a videót

CTA: Videóból való továbbkattintások száma

CTR cta: Kattintás számok aránya a CPV-hez képest

 

Általános rövidítések

CPC: (cost per click) Egy kattintásonkénti költség

CPM: (cost-per-mile) Ezer reklámmegjelenés (AV) költsége

Landing: (Landing page) Céloldal. Az a weboldal, ahová a felhasználó érkezik a hirdetésre való kattintás után.


vissza a tudásbázis főoldalára