Ahogyan a digitális marketing világa egyre komplexebbé válik, elengedhetetlenül fontos, hogy pontosan tudjuk, mely kampányok és források hozzák a legnagyobb eredményeket. A nyomkövető paraméterek pontosan ezt a célt szolgálják.
Miért használjunk nyomkövető paramétereket?
A nyomkövető paraméterek kis információs darabkák, amelyeket egy URL-hez adunk hozzá. Ezek a paraméterek lehetővé teszik a marketingszakemberek számára, hogy részletes adatokat gyűjtsenek a látogató forrásáról és viselkedéséről. Ebből kifolyólag betekintést nyerhetünk abba, hogy az adott kampánystratégiák milyen teljesítményt nyújtanak, és segítenek a jövőbeli marketing tevékenységek jobb eredmények eléréséhez való igazításában.
Beállítási lehetőségek a |related|-ben
A Nyomkövető paraméterek hozzáfűzése a Cél URL-hez mezőben három beállítási lehetőség közül választhatsz.
Nem szükséges: Ebben az esetben nem adunk semmilyen paramétert az általad megadott URL-hez. Ezt a beállítást akkor válaszd, ha más adszerverből származó CT-linket használsz vagy olyan cél URL-t, amely átirányítást használ (pl. bit.ly).
Standard UTM paraméterek: Az UTM a Google Analytics és más analitikai eszközök által is használt paraméterezés, amellyel azonosítani lehet a webes forgalom forrásait. Ha a Google Analyticsben szeretné nyomon követni a kampány eredményeit, ajánlott a standard UTM paraméterek használata.
A standard beállításnál az alábbi paraméterezést használjuk:
utm_source=related&utm_medium=native&utm_campaign={campaign_title}&utm_content={ad_id}
Egyedi paraméterek: Fejlett marketingeszközök használata és egyedi igények esetén számos egyéb paraméterre is szükség lehet. Egyedi paramétereket választva teljes szabadságot biztosítunk ennek a beállításában. A rendszer dinamikus paramétereket , ún. "makrókat" is kínál, amelyek a kattintás pillanatában adott adatokkal töltődnek fel (pl a kattintás időpillanata, a felhasználó által használt eszköz típusa).
Így működik az egyedi paraméterek definiálása
Paraméterek hozzáadása: Egyszerűen kattints a "Paraméter hozzáadása" gombra, majd add meg a paraméter nevét és értékét!
Paraméterek törlése: Távolíts el bármilyen nem kívánt paramétert egyszerűen a "Törlés" ikonra kattintva.
Makrók beillesztése: A makrók dinamikus paraméterek, amelyek automatikusan adott információval töltődnek fel a kattintás pillanatában. A makró hozzáadása gombra kattintva automatikusan beszúrásra kerül az érték mezőbe a makró kódja.
Az érték mező kitöltése nem kötelező, ilyenkor a paraméter üresen kerül hozzáfűzésre a linkhez.
AdBlock kompatibilitás: Sok felhasználó használ hirdetés blokkoló kiegészítőket, ezért fontos, hogy a paraméternevek ne utaljanak reklámokra vagy olyan szavakra, amelyeket ezek a kiegészítők könnyen felismerhetnek és blokkolhatnak. Kerüld a ad, advertisement, track, stb. paraméternevek használatát, valamint a ismert hirdetésszolgáltatók, adszerverek neveit.
Meglévő paraméterek a cél URL-ben
Amennyiben a cél URL-ed már tartalmaz UTM-paramétereket és így adod meg a hirdetésnél és ezen felül bekapcsolod a kampánynál a standard UTM-paramétereket vagy egyedi paramétereket definiálsz, akkor a rendszer összefésüli a paramétereket és azonosság esetén a hirdetésnél beállított paramétert felülírja a kampánynál beállított paraméterrel.
Az alábbi példa esetén a kampánynál Standard UTM nyomkövetést állítunk be és a hirdetésnél az alábbi cél URL-t adjuk meg:
https://example.com/landing?utm_source=related&utm_medium=banner&custom=abc123
Ennek eredménye a következő hivatkozás lesz:
https://example.com/landing?utm_source=related&utm_medium=native&utm_campaign={campaign_title}&utm_content={ad_id}&custom=abc123
Amint látható, megmaradt az utm_source
és a custom
paraméter, az utm_medium
pedig felülírásra került. Ezen kívül hozzáadásra került még két új paraméter, az utm_campaign
és utm_content
.
vissza a tudásbázis főoldalára