A kampányok sikerének kulcsa gyakran a megfelelő hirdetésszám kiválasztásában rejlik. A túl sok vagy épp túl kevés variáns futtatása ronthatja az eredményeket, vagy nem teszi lehetővé a folyamatos kampányoptimalizálást, ezért fontos meghatározni, hogy mi az optimális mennyiség.
Mennyi az ideális hirdetésszám?
Természetesen nincsenek kőbe vésett szabályok, mivel a célok teljesen eltérőek lehetnek a különböző kampányoknál, ezért az itt leírt tippek csak általános iránymutatásként szolgálnak.
Kis kampányok: 4-8 hirdetés
Amikor egy kisebb költségvetésű kampányt indítunk és viszonylag jól körülhatárolható közönséget célzunk, elegendő lehet 4-8 variáns. Ez lehetőséget ad arra, hogy több változatot teszteljünk anélkül, hogy az adatok elaprózódnának.
Közepes kampányok: 8-16 hirdetés
Közepes kampányok esetében 8-16 hirdetés általában optimális, hiszen így már elegendő változat áll rendelkezésre a célcsoport eltérő érdeklődési pontjainak lefedéséhez, ugyanakkor a tesztelés még áttekinthető marad.
Nagy kampányok: 16-30 hirdetés
Nagyobb költségvetésű vagy széles célcsoportot elérő kampányok esetén akár 30 hirdetés is releváns lehet, de ennél többet nem javaslunk. Ez elegendő mennyiséget biztosít különféle kreatív ötletek és üzenetek próbájához, ugyanakkor kezelhető marad az elemzés és optimalizálható marad a kampány.
További fontos szempontok
Tesztelhetőség: Ha elegendő megjelenést tudunk biztosítani minden variánsnak, akkor megbízhatóbb eredményeket kapunk a teljesítményről és időben leállíthatjuk a rosszabbul teljesítő hirdetéseket, vagy teljesen újakkal próbálkozhatunk. Érdemes minimum tízezer látható megjelenéssel számolni kreatívonként, mire az eredmények összehasonlíthatóvá válnak.
Költséghatékonyság: Ha rögtön túl nagy számú hirdetéssel indítunk egy kampányt, az eredmények felhígulása miatt a költségek nagy része a tesztelésre megy el, így az összköltségünk megnőhet.
Átláthatóság: a megfelelő mennyiségű hirdetés biztosítja, hogy könnyebben megértsük az egyes variánsok teljesítményét, és az eredmények elemzése egyszerűbb legyen.
Külön kampányok indítása
Amennyiben több kreatív ötletet szeretnénk kipróbálni, érdemes külön kampányokat indítani, ahol minden kampány egy-egy variánsra összpontosít. Ez tisztább összehasonlítást tesz lehetővé és könnyebben finomíthatóvá teszi a kampányokat az egyes variánsok teljesítménye alapján.
vissza a tudásbázis főoldalára