A KD egy igen fontos mutató a keresőoptimalizáció világában. Ez egy 1-től 100-ig terjedő skálán mozgó mutató, amely azt becsüli meg, hogy mennyire nehéz egy adott kulcsszóra organikus (nem fizetett) találatként az első oldalra kerülni a Google keresőjében. A KD relatív érték – azt jelzi, mekkora a verseny az adott kulcsszóra.

Nézzünk egy példát!
- Amennyiben a KD érték 0 és 20 közé esik, alacsony nehézségűnek számít, tehát egy új weboldalnak is esélye lehet jó helyezést elérni a találati listán. (Az alacsony KD azonban nem mindig takar hasznos kulcsszót, mivel előfordulhat, hogy alacsony a keresési volumene vagy nem releváns az üzleti céljaink szempontjából.)
- Ha a KD 21 és 50 között helyezkedik el, közepes nehézségűnek tekinthető, így szükség van némi domain- és oldalautoritásra (DA- és PA-érték), melyek ebben az esetben „bizalmi pontszámoknak” számítanak és az adott weboldal hitelességét jelzik a keresőmotorok számára. Ehhez elengedhetetlen a backlinkek használata és a keresőoptimalizálás szempontjából értékes tartalmak.
- Az 51 és 70 közé eső KD-érték már a nehéz kategóriába tartozik: vagyis az a kulcsszó, ami ilyen értékkel bír erősen versengő. Ebben a kategóriában csak olyan weboldalak érhetnek el jó helyezést a keresőtalálati listán, melyek régóta működnek, magas DA- és PA-értékkel bírnak, nagy mennyiségű erős backlinkkel rendelkeznek és rendszeresen publikálnak olyan releváns tartalmakat, melyekre más weboldalak is előszeretettel hivatkoznak.
- A 71 és 100 közötti KD-értékű kulcsszavak a nagyon nehéz kategóriába esnek, azaz rendkívül erős az irántuk való verseny. Általában népszerű témák esetén fordulnak elő és csak olyan weboldalak képesek sikeresen ragsorolni, melyek magas DA- és PA-értékkel bírnak. Az ilyen oldalakra rendszeresen hivatkoznak más források is, így a keresőoptimalizálás terén kiemelkedő eredményt nyújtanak. Szakmai berkekben ez a szint a SEO alfája és omegája, mivel az ilyen kulcsszavakra való sikeres rangsorolás kitartó és folyamatos munka eredményeképpen, valamint komoly SEO szakértelem igénybevételével valósulhat meg.
Összegzésképp kijelenthető, hogy a KD nem egy hivatalos mérőszám, hanem a különböző SEO-eszközök saját algoritmusai alapján kalkulált érték, melynek alapjául a top 10 találat linkprofilja szolgál. (pl. Ahrefs vagy SEMrush algoritmus szerint, melyek különbözőképpen számítják a KD-t, ezért előfordulhat, hogy a szavakra különböző pontszámot kapunk.) Érdemes megjegyezni, hogy míg az Ahrefs elsősorban a backlink profilokra, addig a SEMrush a SERP-en megjelenő oldalak általános erősségére és tartalmi optimalizálására is nagy hangsúlyt fektet.
Meghatározásánál kulcsfontosságú, hogy az adott kulcsszóra rangsoroló oldalakra hány backlink mutat, és ezek milyen erősséggel bírnak. Fontos jelentősséggel bírnak a versenytársak DA-, DR- és PA-értékei* is, valamint az is, hogy az adott kulcsszóra optimalizált tartalmak milyen hosszúságúak és mennyire értékesek SEO szempontból.
*DA (Domain Authority); DR (Domain Rating); PA (Page Authority) – mindegyik a weboldalak hitelességét méri különböző módszerekkel.
Ha hasznosnak és informatívnak találtad a cikket, kattints ide, és merülj el még mélyebben a témában!
vissza a tudásbázis főoldalára