Önkiszolgáló natív hirdetési felületünkön, a |related| promoter található Fizetett cikkek legördülő fül alatt megjelenő Ajánlatok között találkozhattatok a DA megjelöléssel.
Joggal merülhet fel a kérdés, hogy mit jelent ez? A DA egy keresőmotor-rangsorolási pontszám, ami 1-től 100-ig terjedő skálán jelöli azt, hogy egy adott weboldal milyen erősnek számít a keresőmotorok szemében, vagyis azt jelzi előre, hogy mekkora eséllyel kerül a weboldalunk előkelő helyre a keresési találatok között.
Miért jó ez és hogyan működik?
A Moz által kifejlesztett rendszer olyan tényezők figyelembe vételével állapít meg egy számot, mint például maga a domain kora, a visszahivatkozások száma, valamint a tartalom minősége és relevanciája. Segít a versenytársak és a saját weboldalad összehasonlításában, emellett hasznosnak bizonyul, ha egy effektív SEO-stratégia felépítésében gondolkodsz. Minél magasabb pontszámú a DA-d, annál nagyobb a valószínűsége, hogy elitebb helyen szerepelsz a keresési találatok között. A linképítésben is fontos szerepet játszik, mivel minél magasabb DA-jú oldalakról érkeznek hozzád kattintások, annál nagyobb eséllyel lépsz feljebb a találati listán. Fontos azonban leszögezni, hogy a DA volatilis, azaz nem fix érték – attól függően változik a weboldalak értéke, minél megbízhatóbb és értékesebb szereplő a világhálón. A DA ugyanakkor relatív érték: nemcsak a saját oldalad, hanem a többi ugyanabban a térben tevékenykedő oldal is számít, tehát más domainekhez viszonyítva nyer értelmet. E számnak a megállapításánál a Moz feltérképezi a teljes világhálót és a te oldalad teljesítményét összeveti a többiekével.
Hogyan tudsz javítani a helyezéseden és magasabb DA pontszámot elérni?
- A magas minőségű tartalom a legfontosabb lépés. Fontos, hogy kulcsszavakra optimalizált cikkeket írj, tartalmaid pedig mindig naprakészek legyenek. Belső linkeléssel, visszahivatkozásokkal könnyebben elérhetővé teheted a látogatók és keresőrobotok számára a weboldaladon való eligazodást.
- A felhasználói élmény növelésével csökkentsd a visszafordulási arányt, vagyis tartsd az oldaladon a látogatót! Ösztönözd cselekvésre őket, ugyanakkor a menürendszer legyen átlátható és könnyen kezelhető.
- A közösségi médiában való aktív és tudatos jelenlét segít a magasabb DA pontszám elérésében.
- Weboldalad legyen reszponzív, és mind tartalmi, mind technikai értelemben megállja a helyét minden eszközön.
- Egy jól működő linkcsere-stratégia kincset érhet: a tiédhez hasonló oldalak tulajdonosaival való összefogásból adódóan segíthettek egymásnak a DA pontszámotok növelésében
- Készíts olyan tartalmakat, melyek hosszú időn át relevánsak maradhatnak, vagyis szavatosságuk nem évül el.
- Érdemes fontolóra venni az e-mail marketinget: hírlevél útján üzenhetsz a potenciális látogatóknak a legfrissebb tartalmaidról: Minél több látogatód lesz, annál többen hivatkozhatnak rád.
- Jó témaválasztás! Mérd fel a versenytársaidat: mely tartalmaik bizonyulnak népszerűeknek, azokat hogyan építették fel és tanulj a látottakból, törekedj hasonlóan látogató vonzó tartalmak létrehozására.
Megismerkednél a felületünkkel? Ide kattintva tudsz regisztálni, valamint e-mail címed az alábbi szövegboxban való megadásával feliratkozhatsz hirlevelünkre is.
vissza a tudásbázis főoldalára