Mitől függ a natív kampányom teljesítménye?

A digitális hirdetési piactéren a kampányok sikeressége számos tényezőn múlik. Gondoljuk el úgy a hirdetéseket, mint egy online piacot, ahol mindenki próbálja a legjobb helyeket megszerezni a vevők figyelméért. Itt két nagyon fontos dolog van, amit figyelembe kell vennünk: mennyit fizetünk egy kattintásért, és mennyire érdekes a hirdetésünk az emberek számára.

Mennyit fizetünk egy kattintásért? (CPC)

Ez olyan, mint egy árverés, ahol megmondjuk, mennyit vagyunk hajlandóak fizetni, ha valaki rákattint a hirdetésünkre. Ha többet fizetünk, esélyesebbek vagyunk arra, hogy több helyet kapjunk, de ez önmagában nem elég.

Mennyire érdekes a hirdetésünk? (CTR)

A CTR, azaz az átkattintási arány mutatja meg, hogy a hirdetésünket látva hányan döntenek úgy, hogy rákattintanak. Ha sokan kattintanak, az azt jelenti, hogy jól csináljuk, mert az emberek érdeklődnek az ajánlatunk iránt. Hogy mi számít jó átkattintási aránynak, ez sok tényezőtől függ, például a használt platformtól, a termék, vagy szolgáltatás célközönségétől, stb.

Ökölszabályként elmondható, hogy egy átlagos hirdetés nagyjából 0,1%-os CTR-el rendelkezik, ami azt jelenti, hogy 1000 megjelenésből átlagosan egyetlen kattintást ér el. 

Módszerek a teljesítmény javítására

Ha kevés a kattintás, vagy úgy érzed, hogy a hirdetésed nem jelenik meg elégszer, itt van néhány tipp, hogy mit tehetünk:

Ha gyenge az érdeklődés (alacsony CTR)

Érdekesebb hirdetés készítése: próbálj meg figyelemfelkeltőbb képeket vagy szöveget használni. Gondolj arra, mi vonzaná a leendő ügyfeleid figyelmét!

Hirdetésvariációk létrehozása: Néha egyik hirdetés jobban működik, mint a másik. Próbáld ki különböző képek és szövegek kombinációját, hogy kiderüljön, mi működik a legjobban.

Ha a hirdetés nem jelenik meg elégszer

CPC ár emelése: Ha hajlandó vagy többet fizetni egy kattintásért, akkor azzal arányosan nagyobb eséllyel jelenik meg a hirdetésed a felületeken.

Célzások átgondolása: Ha túl szűk területi célzást választottál vagy manuálisan jelöltél ki tartalomkategóriákat, előfordulhat, hogy a hirdetésed csak nagyon kevés felületen tud megjelenni, ezért érdemes átgondolni, hogy szükség van-e ezekre a korlátozásokra. Mivel a megcélzott helyeken továbbra is versenyben vagy a többi hirdetővel, a CPC ár emelésével növelheted a prioritásodat.


vissza a tudásbázis főoldalára