Anchor text stratégia a keresés optimalizálást támogató (SEO) cikkekben – Hogyan linkelj okosan?

A keresőoptimalizálásban kulcsszerepe van a linképítésnek, de a hatékonyság nemcsak a link forrásától és a domain értékétől függ, hanem azon is múlik, miképp van beágyazva az adott link a tartalomba. Az anchor link (másik oldalra mutató kattintható szöveg) különösen hasznos PR- és natív cikkek esetében, mivel azon túl, hogy segít a márkaismertség növelésében és a hitelesség megteremtésében, még a Google organikus rangsorolásában is szerepet játszik.

SEO szempontból az alábbi anchor (horgony) típusokat különböztetjük meg:

  1. Exact match anchor – Ebben az esetben a horgonyszöveg megegyezik a célkulcsszóval. (pl.: kulcsszókutatás)
  2. Partial match anchor – A horgonyszöveg tartalmazza a kulcsszót, de nem csak azt. (pl.: kulcsszókutatási stragégiák)
  3. Branded anchor – Ekkor a márkanév maga a horgonyszöveg. (pl.: Related)
  4. URL anchor (naked link) – Maga az URL van linkelve. (pl.: https://related.hu)
  5. Generic anchor – Általános szöveget jelent, mely nem tartalmaz kulcsszót. (pl.: Kattints ide!, További információ, stb.)
  6. Image alt text as anchor – Képre helyezett link esetén alt attribútum tartalma a horgonyszöveg.

Hogyan linkelj okosan?

  • Olvasói szemmel nézd a cikket! Ha nem kattintanál rá, ne használj felesleges anchor textet!
  • Illeszkedjen a kontextushoz! A témakör maga és a tartalom legitimálják a linket!
  • Optimalizálj domain szinten! Anchor-profilod legyen változatos az egész oldalra nézve!
  • Használj egyedi és releváns horgonyszövegeket! Kerüld ugyanazon szavak kulcsszóhsználatát a cikkekben!
  • Egyértelműsíts! Ne legyen félrevezető vagy titkolt affiliate / marketing jellegű a beágyazott link.

A jól megválasztott anchor text UX-komponens is egyben, vagyis segíti a felhasználót a navigációban, előrevetíti, hogy mi várja őt a céloldalon, valamint hozzájárul a tartalom átláthatóságához. E stratégia alkalmazása hatékony márkakommunikációs eszköz: fontos, hogy SEO szempontból informatív, természetes és értékes legyen. A túloptimalizálás, az irreleváns linkkörnyezet, a kulcsszóhalmozás és a SEO-manipuláció ronthatja a hitelességet, valamint sérülhet általa az E-E-A-T és a bizalmi faktor is.

Érdemes a különböző anchor típusokat kombinálni, amennyiben elsődleges célod a brandéptés, emellett fontos a natúr környezet megteremtése. A hiteles és hasznos tartalomba ágyazott természetes linkprofil hosszú távon sokkal többet ér, mint a manipulált kulcsszavas megoldások. A minőség, a változatosság és a kontextus a legfőbb szövetségeseid a PR-SEO integrációban.


vissza a tudásbázis főoldalára