Mutatkozz be, kérlek. Mivel foglalkozol? Mi a szakterületed?
Hitz Laura vagyok és egy dinamikusan fejlődő kkv-nál, a Gege Hungary Kft.-nél dolgozom, ahol feladatom a kreatív tervezéstől a médiafoglaláson keresztül a cég marketing jellegű tevékenységeinek és megjelenéseinek kivitelezéséig terjed, szakterületemnek pedig a kreatív szövegírást, valamint a kampányok és események teljeskörű tervezését, lebonyolítását tartom. Érdekesség a Gege Hungary Kft.-ről, hogy a kimagasló minőségű teraszokat, valamint ipari megoldásokat kínáló üzletágaival egyszerre szolgálja ki a B2B és a B2C ügyfeleket, tehát munkámban mind a két típusú kommunikáció fókuszba kerül.
Milyen kihívásokkal néztetek szembe, amelyek miatt kiegészítettétek vagy lecseréltétek a hagyományos offline vagy online megjelenéseket?
A tavalyi évben a mindennapjaink teljes átalakulása nyomán a marketingstratégiánkat is újra kellett gondolnunk, amelynek során kiszélesítettük megjelenéseink tárházát. Potenciális ügyfeleink az őket ért ingerek hatására új szokásokat és érdeklődési köröket fedeztek fel, így fontosnak tartottuk, hogy gyorsan és pontosan tudjunk reagálni a változásokra és célzottan érjük el őket. A hagyományos és talán kicsit feltűnő online hirdetési technikák mellett a natív hirdetés gyakorlatilag észrevétlenül éri el a felhasználót, a |related| videó alkalmazásával pedig egy teljesen új tapasztalással gazdagodtunk, hiszen ez a felhasználói döntésen alapul, üzenetünk a valóban befogadó réteghez kerül. A vásárlási sokszínűség és a piaci változások egyaránt megkövetelik, hogy diverzifikált marketingeszköztárral dolgozzunk a márkaépítés égisze alatt.
Szerinted mi az, amiben a tartalommarketing és ezen belül a natív hirdetések igazán hatásosan és hatékonyan tudják segíteni a hirdetők céljainak megvalósítását?
Számtalan kutatás foglalkozott már a felhasználói szokások változásával, de elég csak a közelmúlt eseményeinek hatásaira gondolni: hány cégnek kellett a digitálismarketing-stratégiáját új szintre emelni vagy egyáltalán az életébe beléptetni annak érdekében, hogy a megszokott méretű eléréssel dolgozhasson. A minőségi natív hirdetésekkel értékes kapcsolatot építhetünk a célcsoportunkat képező vásárlókkal, hiszen a vizuális tartalom és a rövid, lényegre törő, figyelemfelkeltő kommunikáció együttese kiemelten hatásos lehet abban a fázisban, amikor az olvasó az őt érdeklő tartalmat fogyasztja. Bár a kattintás alapú elszámolás egyfajta biztosítékként érvényesül, a további sikeres interakció viszont már az irányított platform kvalitásaitól és a hirdető által közvetített tartalom minőségétől függ.
Mit emelnél ki fő piaci előnyként, pozitívumként? Miért használod szívesen a natív hirdetéseket?
Amikor először találkoztunk a Natív Hirdetés Kft.-vel, nagyon szimpatikus volt, hogy egyaránt alkalmasak rövid és hosszabb videós tartalmak megjelenítésére, főleg mert ekkoriban készült el első reklámfilmünk, amit így egy új csatornán keresztül is el tudtunk juttatni a felhasználóknak. Legyen a cél márkaépítés vagy leadgenerálás, a |related| videó hirdetésekkel releváns audiovizuális tartalmat tudtunk átadni a megfelelő célcsoportnak.
Mi volt az első natív megjelenés, ami a te munkád nyomán került a fogyasztók elé? Mi volt a tapasztalatod ezzel az aktivitással kapcsolatban? Mit tanultál belőle?
Első megrendelésünk során egyből két |related| videó hirdetést indítottunk, amelyekben egy korábbi reklámvideónkat és egy animált termékbemutató videónkat tekinthették meg a nézők az aktuális kampányunknak megfelelő üzenettel. Szerencsére szerkezeteink exkluzív megjelenése megragadja a figyelmet, egy megfelelően megfogalmazott lead és egy jó helyre pozicionált natív hirdetés remek kiindulási alap a potenciális ügyfeleink bevonzására. A beérkezett érdeklődés és a vásárlók bizalmának korai elnyerése azonban egy kényes és felelősségteljes marketingfeladat, fontos, hogy a forgalomtereléssel weboldalunkra érkezett vásárló megfelelő élményutat tudjon bejárni, megkapja a keresett választ, kielégítsük a kíváncsiságát. A statisztikai mérések és visszajelzések alapján is elmondhatjuk, hogy a megvalósult hirdetéseink sikeresek voltak, széles körben elértük célközönségünket.
Van-e kedvenc natív kampányod? Mi az, ami megragadott benne?
A tartalomba tökéletesen illeszkedő közvetett hirdetések közül vannak kiemelkedők, az egyik általam kedvelt egy nagy autómárka újonnan piacra dobott terepjárójához köthető, amelyet tökéletesen pozicionáltak, valamint emocionális töltettel felruházott üzenete miatt a néző is könnyedén be tudta fogadni. Ha jól emlékszem, egy amerikai őstörténeti utazásról szóló szerkesztőségi tartalomnál jelent meg a hirdetés, amelyben a mély kanyonokkal, sziklás hegységekkel és préri látképekkel tarkított felvétel végén derült ki a felhasználó számára, hogy az nem egy kapcsolódó videó, hanem valójában egy hirdetés.
Mióta dolgozol együtt a Natív Hirdetés Kft.-vel?
2020 júniusában egy kiküldött ismertető révén fedeztük fel a céget és portfoliójukat, amit hamarosan már egy hirdetési megrendelés követett. Bár termékpalettánkon egész évben használható szerkezetek is találhatóak, a teraszok főszezonja mégis a nyár, így szerencsére pont a kampányidőszak közepén, nagyon gyors átfutással tudtuk kipróbálni ezt az új, innovatív hirdetési megoldást. Azóta többször volt közös munkánk, és jó tapasztalatainkra hagyatkozva jövőbeni aktivitásaink során is számolni fogunk natív hirdetésekkel.
Hogyan értékeled az eddigi közös kampányokat? Mi volt az eddigi kedvenc közös munkád velünk?
A Teraszok.hu és termékportfóliónk magas értéket képviselnek, legyenek ilyenek a hirdetéseink és a médium is, amely azokat közvetíti. A Natív Hirdetés kimagaslik a piacon, a megjelenések tárháza bőven kielégítő, de fontos megemlíteni a gyors kampányindítást és tervezhetőséget, ami jelen változékony időkben kimondott piaci előnynek számít. Legkedvesebb közös munkánknak rögtön az első natív hirdetésünket tekintem, amelyben a Teraszok.hu vásárlóinak kedvencét, a Murano Integrale négy évszakos üvegteraszunkat és annak piacvezető tulajdonságait mutattuk be. Rögtön két |related| videós hirdetésre szerződtünk, amelyekben egy 20 mp-es animációs videót és Szabó András „Csuti” szerepjátékával egy 45 mp-es online reklámvideót nézhettek meg az arra kíváncsi fogyasztók.