Mutatkozz be, kérlek. Mit fontos rólad tudni? Mi a szakterületed?
Kun István vagyok, a Netfone Telecom egyik tulajdonosa. A marketing, a termékfejlesztés, illetve a sales tartozik hozzám. Több mint 20 éve foglalkozom távközléssel, kezdetben a vezetékes szolgáltatások fejlesztése volt a feladatom termékmenedzserként. Euroweb, externet, tvnetwork cégekben dolgoztam, talán a legjelentősebb és legismertebb brand, amit vezettem, a Neophone volt.
Svéd-magyar állampolgárként kétlaki vagyok, ami nagy előny a mi szakmánkban. Svédországban élek, igy testközelből látom egy igen innovatív környezet távközlési megoldásait, fejlesztéseit.
Milyen kihívásokkal néztetek szembe, amelyek miatt kiegészítettétek vagy lecseréltétek a hagyományos offline vagy online megjelenéseket?
A Netfone Telecom az első hazai MVNO szolgáltató (virtuális mobilszolgáltató) volt, de korábban csak a B2B és nagykereskedelmi szegmensekben szolgáltatott, így nem volt annyira lényeges a marketing, a márkaismertség. 2019 -ben sikerült megújítani a mobilképességünket azzal, hogy a Magyar Telekommal kötöttünk hálózati összekapcsolási szerződést. Illetve fejlesztettünk egy új mobil platformot, aminek eredményeként mára teljesértékű országos mobilszolgáltatók lettünk. Ezért vált fontossá a reklámozás, a tudatos marketing tevékenység.
Méretünkből adódóan olyan megoldásokat keresünk, amelyek gazdaságosak és az ismertség megteremtésén túl azonnali értékesítési eredményeket is hoznak. Ezt elsősorban az online marketingben találtuk meg, de a mindenki által előszeretettel használt social media mellett olyan eszközt kerestünk, amellyel a tudatos vásárlókat nagyobb arányban tudjuk elérni, ezt találtuk meg a natív reklámokban.
Szerinted mi az, amiben a tartalommarketing és ezen belül a natív hirdetések igazán hatásosan és hatékonyan tudják segíteni a hirdetők céljainak megvalósítását?
Ahogy az előző válaszomban is kifejtettem, a tudatos vásárlói réteg elérése kiemelten fontos számunkra. A mobilpiac nagyon heterogén, elsősorban a telefon mozgatja az ügyfeleket, holott a szolgáltatásra szánt összeg 24 hónap alatt összemérhető a választatott telefonnal. Viszont csak a tudatos vásárlók gondolkodnak el a szolgáltatások árazásán, és ugyan nagyon jó telefonárakkal rendelkezünk, de a szolgáltatási portfolióink minden tekintetben piacvezető. Ezért fontos, hogy megtaláljuk azokat az ügyfeleket, akik nem egyszerűen a telefonvásárlás miatt döntenek egy szolgáltató mellett.
Szerinted mi az, ami egy jó és egy rossz tartalommarketing megoldást megkülönböztet egymástól? Azaz min múlik a siker a tapasztalataid alapján?
Ebben nagyon pragmatikus leszek. Minden reklámtevékenység alapja az igazság. Nyilván fontos a hangulat és a csomagolás, de ha önazonos egy reklám a szolgáltatóval, akkor sikeres.
Mi a legnagyobb tévhit, amit szerinted a piacon fontos lenne eloszlatni a tartalommarketinggel – vagy ezen belül a natív hirdetéssel – kapcsolatban?
A natív hirdetés a gondolkodók, a tudatos marketingstratégiával rendelkezők megoldása. Tévhit az, hogy ez bonyolult és kevés klikkelést, konverziót hoz. Valóban egyszerűbbnek tűnik a social media világa, hiszen hirtelen el lehet érni sok felhasználót, viszont az értékesítői munka több. Várakozásunk az, amit az eddigi tapasztalataink is visszaigazolnak, hogy a Natív Hirdetés által bejött leadek minősége sokkal jobb, mint a korábban említett Facebook esetén.
Mióta dolgozol együtt a Natív Hirdetés Kft.-vel? Milyen tapasztalataid vannak?
Friss az együttműködésünk, ezért részeredményeket látunk, de azok már nagyon ígéretesek. Az együttműködés minősége viszont már most is teljesen értékelhető, és mind szakmailag, mind emberileg nagyon elégedettek vagyunk.